Taannoisen tapahtuman kaverini kanssa, kommentti mekosta päälläni, jälkeen jäin pohtimaan itseäni.
Myönnän, että rakastan pizzaa, syön sitä missä vaan ja milloin vaan ja aina tuhat kertaa mielummin kuin rehuja. Kuitenkin nyt olen ottanut askelta taaksepäin tässäkin ja syön enimmäkseen rehuja :P Tiedän myös etten ole kaikkein bodatuin yksilö enkä mikään malli. Tiedostan nämä asiat kyllä :)

Valitettavasti kaverini kommentti osui kohtaan missä olin luullut laihtuneeni ja aloin pitämään jo kroppaani hieman parempana, ainakin siis parempaan suuntaan menossa... Aloinkin miettiä, että minun silmilläni osa ihmisistä, jotka tunnen, ovat normaali-kokoisia, mutta lyhyempiä kuin minä. Heitä ei ole koskaan minun kuulteni, eikä muidenkaan, arvosteltu ISOKSI, LIHAVAKSI tai PYÖREÄKSI! Kukaan ei arvostele heidän vyötäröjään eikä heillä ole ylimääräistä pitää jotain vaatetta. Minä kuulen jatkuvasti olevani iso. Ja usein myös pyöreä.
Kertokaa siis olenko plus-size vain siksi, että pituuteni, joka erottaa minut kymmenen senttiä lyhyemmistä kavereistani, ajaa minut automaattisesti läskiksi, koska en myöskään ole mallilaiha? Olen 176 cm pitkä, housukokoni on 38/40, paitani ovat yleensä S/M, yleensä valitsen M:n koska siten pitkä vartalo-osuuteni pysyy varmemmin peitossa, pitkähihaisissa on oltava L, koska muuten hihat ovat liian lyhyet.
Miksi lyhyet ihmiset, jotka ovat jopa samaa kokoa kuin minä eivät ole paksuja vaan minä olen ?

Hämmentävää...

-K